2012. április 1., vasárnap

Egy év - honnan a név?

A blog indításakor rögtön arra gondoltam, mindenki találgatni fogja, honnan ered a név (hisz, ha belegondolunk, olyan borzalmasan sok értelme nincsen). Nos, ez nem következett be: szuper flexibilis olvasóközönségem rögtön elfogadta, ennek ellenére megfogadtam, hogy az egy éves születésnapkor fényt derítek a dologra.
A történet tulajdonképpen egész kurta: még az első félévben egy számítástechnika órán a tanár életbölcseletekkel látott el minket, és szó esett a már - elvileg - nem is olyan távoli munka világáról is. Munkalehetőségeinkről beszélt éppen, amikor megemlítette a "végzett mérnököket". Épp nem voltam figyelmem legélesebb szakaszában, így önkéntelenül a "végzet mérnökei" kifejezés villant a szemem elé, mint egy romantikus kalózfilm kicsavart változata. Gyorsan le is firkantottam ezt a margóra (az első félévben sokszor menekültem az új környezet és az új kihívások elől a margórajzok világába). Amikor pedig egy 2011 március végi hétvége éjjelén a blog nevén gondolkodtam, számbavettem azokat a magamban szállóigévé vált kifejezéseket, amelyeket addig gyűjtöttem. Szóba jött a mérnökarisztokrácia fogalma is, de végül elvetettem, mert nagyon negatív hangzása volt (nem is csoda, az is az, amire kitaláltam).
Szóval így lett a blog elnevezve a mérnökképzés harcában küzdő hősies katonákról, a Végzet Mérnökeiről.

Érdekesség: először a blog.hu-ra akartam regisztrálni, ezt meg is tettem, de a blog kinézetét nem lehetett annyi szempont szerint testre szabni (programozás nélkül), mint amennyit megkívántam volna, így elálltam a magyar üzemeltetőtől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése